czwartek, 28 lipca 2016

Kulki z płatków owsianych

Płatki owsiane są bardzo wdzięcznym materiałem do produkcji słodkich przekąsek. Najczęściej piekę dla moich sportowców ciasteczka daktylowe, ale i te kulki znalazły się na liście do częstego pieczenia. Odchudziłam trochę przepis z cukru, przez co dla innych degustatorów poza nami stały się "jałowe i bez smaku". To tylko potwierdza teorię, że warto odzwyczaić się od nadmiaru cukru albo w ogóle od cukru, bowiem wtedy zupełnie inaczej postrzega się wszelkie smaki. Nasze kulki są bardzo delikatnie słodkie, więc jeśli lubicie wyrazistą słodycz, dodajcie tyle cukru, ile podaje przepis. 

Zdjęcia poniżej są może trochę smętne, ale to dlatego że prezentują trzy ostatnie kulki. Wykazałam się słabym refleksem i dziewczyny zjadły większość kulek, zanim zdążyłam pomyśleć o zdjęciach...






Kulki z płatków owsianych


200 g błyskawicznych płatków owsianych - ja zrobiłam z górskimi i wyszły bardzo dobre
50 g masła
3 łyżki wiórków kokosowych
2 łyżki brązowego cukru - pominęłam
2 łyżki miodu
1 małe jajko
1 łyżka mąki - dodałam orkiszową razową
1 garść migdałów
1 garść suszonej żurawiny

Masło rozpuścić, przelać do miski, dodać wszystkie pozostałe składniki.

Z masy lepić niewielkie kulki. Jeśli masa okaże się za sypka, dodać kolejne jajko, jeśli za mokra, dosypać więcej wiórków lub płatków.

Kulki układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.

Wstawić do piekarnika o temperaturze 180 st. C na 15 minut. Moje piekły się 20 minut i zdążyły się lekko przyrumienić.





1 komentarz: