czwartek, 25 lutego 2016

Czekoladki serowe albo serki czekoladowe...

Te "czekoladki" przygotowałam na Walentynki. Nie zdążyłam o nich w porę napisać, ale każda pora jest dla nich dobra, nie tylko Walentynki. To, że ser i czekolada stanowią bardzo zgrany duet, już wiem, bo zrobiłam już parę serów z czekoladą: ser czekolada z chilli, czekoladowy ser żółty, asiago z kakaowo-miodową skórką, Dry-Jack z kakaowo-kawową skórką. Teraz proponuję małe przekąski - "czekoladki". Można je zrobić z dowolnego żółtego sera, który nam pasuje. U nas znikły w mgnieniu oka. Są bardzo proste i szybkie do przygotowania, nawet dzieci dadzą sobie z nimi radę:-).

Pomysł zaczerpnęłam z amerykańskiego bloga, przy okazji którego chciałabym wspomnieć o jeszcze jednym drobiazgu. Drobiazg bo drobiazg, ale dla mnie ma znaczenie szczególne: otóż tenże blog (prowadzony przez autorów strony Cheesemaking.com) zamieścił przepis na mój ser czekoladowy, oto i on w wersji angielskiej w moim tłumaczeniu:
Chocolate Cheese.

A poniżej moje "czekoladki":




Czekoladki serowe albo serki czekoladowe

pomysł stąd

czekolada gorzka (lub mleczna jak kto woli)
ewentualnie odrobina mleka
ser (oczywiście domowy!)

Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej. Ja na jedną tabliczkę czekolady dodałam jedną łyżkę mleka, aby czekolada stała się nieco rzadsza i delikatniejsza, a i tak potem ładnie zastygnie. 

Ser pokroić w kostki - wcale nie muszą być idealnie równe. 

Rozłożyć papier do pieczenia. Kostki sera moczyć do połowy w czekoladzie. Ewentualnie druga wersja: polewać je nieregularnie cienkim strumieniem czekolady w "esy-floresy". Można też całą kostkę sera zamoczyć w czekoladzie, ale dla mnie to już byłoby za dużo:-). 

Schłodzić w lodówce i podobno najlepiej smakują prosto z lodówki, ale nie zdążyłam ich w ogóle schłodzić, zostały zjedzone błyskawicznie. A ja miałam wątpliwości, czy takie połączenie będzie moim dziewczynom pasować...


 

4 komentarze:

  1. Oryginalne! Muszę spróbować, sama nie wpadłabym na takie połączenie, dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie czekoladki serowe są moim zdaniem lepsze niż czekoladki czekoladowe:-)

      Usuń
  2. Trochę hardkorowe połączenie. O ile ser z kakao brzmi mi zachęcająco i wytrawnie to nie wiem dlaczego do czekolady mam inne podejście. Wierzę jednak, że duet taki sprawdza się idealnie. Dzieci w końcu wiedzą najlepiej.
    Przy okazji amerykańskiego wpisu fajnie Cię zobaczyć. Bardzo Ci do twarzy z tymi serami:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, połączenie nietypowe, ale smakuje niebiańsko, choć zgadzam się, że nie dla każdego. U nas sprawdziło się w 100%. Dzięki Thiessa:-)

      Usuń