sobota, 22 sierpnia 2015

Dom bez detergentów - łazienka

Znowu proza życia:-). Taka życiowa proza może stać się o wiele przyjemniejsza (choć nazwanie sprzątania przyjemnością to za dużo powiedziane jak dla mnie:-)), jeśli przestaniemy używać wszelakich "pachnących" chemikaliów. Oszczędzimy i nasze drogi oddechowe, i pieniądze. Pisałam już o kuchni, o praniu, teraz kolej na łazienkę. I znowu głównie woda i ocet okazują się najbardziej przydatne. Ale nie tylko. Tak więc oto jak można posprzątać łazienkę bez chemii:

Sedes:
do czyszczenia: roztwór boraksu i wody - 0,5 szklanki boraksu na 1 l wody
do usuwania kamienia: ciepły ocet - wlać pół butelki i odczekać co najmniej pół godziny, a lepiej nawet dłużej.

Kabina prysznicowa:
ścianki: roztwór wody i octu (1 łyżka octu na szklankę wody)
sitko prysznica: zanurzyć w miseczce z ciepłym octem, a jeśli sitko się nie zdejmuje, to najlepiej zawiązać na nim (albo zamocować gumką) szmatkę zmoczoną ciepłym octem. I tak zostawić na co najmniej pół godziny (a można nawet i na całą noc. Potem wyszorować szczoteczką do zębów.

Wanna (akrylowa):
woda z octem (1 łyżka octu na szklankę wody)

Kafelki:
woda z amoniakiem (1/8 szklanki amoniaku na 1 litr wody) - wypolerować płytki papierem nasączonym tym roztworem

Fugi:
proszek do pieczenia i szczoteczka do zębów

Udanego sprzątania:-)





6 komentarzy:

  1. Bardzo fajne są takie ekologiczne metody! Popieram.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki:-). Tak jest zdrowiej i taniej.

      Usuń
  2. Niesamowite sposoby na ekologiczny dom. Dzięki za dobre rady :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę:-). Mam nadzieję, że się przydadzą.

      Usuń
  3. Elu, dziękuję za ten wpis :)
    Używałam kiedyś boraksu i niestety kiepsko mi się rozpuszczał w wodzie. Niby się rozpuścił, a później miałam zatkany spryskiwacz i jakby boraks był na dnie... Może jakiś zły kupiłam?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie używam spryskiwacza, więc trudno mi powiedzieć, na ile boraks się rozpuszcza. W każdym razie rozpuszczony w wodzie w wiaderku wygląda dobrze... Używam go też do pralki.

      Usuń