niedziela, 14 czerwca 2015

Grahamki orkiszowe i Wypiekanie na Śniadanie

Grahamki robię od zawsze, tzn. odkąd zaczęłam sama wypiekać pieczywo. O moich grahamkach orkiszowych pisałam już tu. Bardzo lubię je piec i cała rodzinka często się ich domaga. Z radością więc dołączyłam do Wypiekania na Śniadanie i upiekłam grahamki zaproponowane przez Pawła i Madzię. Przepis prosty, bułki nie mogą się nie udać! Rosną jak szalone, smakują przepysznie. Jedynie mąkę pszenną zamieniłam na orkiszową, a cukier na miód. Dziewczyny zjadły suche bułki na świeżo, bez dodatków, takie były dobre!:-).


Grahamki orkiszowe

170 g mąki orkiszowej typ 700
320 g mąki orkiszowej graham - typ 1850
ok. 315 ml wody
8 g drożdży instant 
2 łyżeczki miodu
1 łyżeczka soli

Wszystkie składniki połączyć ze sobą i wyrobić gładkie i elastyczne ciasto. Jeżeli uznamy, że ciasto jest zbyt rzadkie, to dosypać troszkę mąki, jeśli za twarde, to odrobinę wody. Po wyrobieniu przykryć ściereczką i zostawić na 1 godzinę do wyrośnięcia. Po tym czasie wyjąć ciasto na posypany mąką blat. 

Podzielić na 8 równych części i z każdej z nich uformować podłużną bułkę. Ułożyć na blasze wyłożonej papierem dopieczenia i dodatkowo posypanej mąką. Przykryć ściereczką i znowu zostawić na ok. godzinę do wyrośnięcia (moje grahamki już po 35 minutach musiałam wstawić do piekarnika, gdyż wyrosły z nich giganty).

Piec 20 minut w 220 st. C.






W wypiekaniu na Śniadanie udział wzięli:


Grahamki dołączam do czerwcowej listy "Na zakwasie i na drożdżach".

 

14 komentarzy:

  1. Wspaniałe ci wyszły :-) dziękuje za wspólne wypiekanie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. piękne i pyszne bułeczki! dziękuję za wspólne pieczenie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, miło się razem wypiekało tak pyszne bułeczki.

      Usuń
  3. Wyglądają wspaniale! Widzę, że są posypane słonecznikiem. Czy do środka do ciasta również można dodać ziarna lub żurawinę/suszone pomidory/oliwki?

    Pozdrawiam, Panna Agnieszka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że można. Dowolne ziarna, suszone owoce, co komu pasuje.

      Usuń
  4. Fajne grahamki, dziękuję za wspólne wypiekanie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszne grahamki więc nie dziwię się że zjedzone bez niczego. Dziękuje za wspólne wypiekanie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też dziękuję:-). Pysznie było razem piec takie fantastyczne grahamki.

      Usuń
  6. Elu przepiękne buły:) ... u nas idą jak woda:) Pozdrawiam i dziękuję za wspólne wypiekanie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas też znikają. Trzeba znowu upiec:-). Dziękuję!

      Usuń