niedziela, 24 maja 2015

Orkiszowe drożdżówki z serem

Drożdżówki z serem upiekłam dzięki Wypiekaniu na Śniadanie. Doskonały pomysł i doskonały przepis podany przez Pawła i Madzię. Dziękuję za zaproszenie, a drożdżówki na pewno często będą gościć w naszym domu. U mnie w wersji orkiszowej.


Drożdżówki z serem


Rozczyn:
125 ml mleka
25 g świeżych drożdży
3 łyżki cukru

Ciasto:
cały rozczyn
340 g mąki tortowej - u mnie orkiszowa jasna typ 700, dodałam o garść więcej niż w przepisie
40 g rozpuszczonego i wystudzonego masła
2 żółtka
1 łyżka cukru waniliowego - zamiast dodałam trochę ekstraktu waniliowego
szczypta soli

Nadzienie:
500 g twarogu
1 jajko
2 łyżki cukru waniliowego - u mnie 2 łyżki cukru plus szczypta wanilii w proszku
Twaróg rozgnieść widelcem, wymieszać z jajkiem i cukrem. 

Przygotować rozczyn i odstawić go na około 15 minut w ciepłe miejsce. 
Mąkę przesiać przez sito, dodać pozostałe składniki i wyrośnięty rozczyn i zagnieść ciasto. Zostawić na ok. godzinę do wyrośnięcia - ciasto powinno podwoić swoją objętość. 

Ciasto rozwałkować w duży prostokąt i pośrodku ułożyć nadzienie. Założyć górną część ciasta, a potem dolną. Pokroić na 10-12 równych części (u mnie wyszło nieparzyście 11) i każdą z nich skręcić w połowie. Faktycznie ciężko to opisać, ale kiedy wzięłam się za owo skręcanie, okazało się to proste i jasne. 

Poniżej rysunek autorstwa Pawła i Madzi:


Uformowane drożdżówki ułożyć na wyłożonej papierem blasze, przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia na 30 minut. Ja przed pieczeniem posmarowałam drożdżówki roztrzepanym jajkiem, w związku z czym nie posypywałam cukrem pudrem ani nie dekorowałam lukrem po wystudzeniu. Piec przez ok. 20 minut w 180 st. C. Przepięknie wyrosły, aż miały za mało miejsca na blasze i się posklejały.




Razem ze mną drożdżówki piekli:

Bożena z Moje domowe kucharzenie
Iza ze Smaczna Pyza 
Lidia bez bloga, ale zdjęcie TUTAJ
Strona Wypiekania na śniadanie: KLIK
Strona tego wydarzenia: KLIK

Drożdżówki dołączam do majowej listy "Na zakwasie i na drożdżach" prowadzonej w tym miesiącu przez Fabrykę Kulinarnych Inspiracji

20 komentarzy:

  1. Pieknie sie prezentuja! Dziekuje za wspolne wypiekanie)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też dziękuję i pozdrawiam:-)

      Usuń
  2. Wspaniałe Ci wyszły :-) dziękuje za wspólne pieczenie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:-). Miło się razem piekło:-)

      Usuń
  3. Piękne :) dziękujemy za wspólne wypiekanie i do następnego razu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magda, dziękuję za pyszny przepis i pozdrawiam:-)

      Usuń
  4. Wyglądają wspaniale i tak też smakują :) Dziękuję za wspólne wypiekanie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też dziękuję, miło było razem piec.

      Usuń
  5. Pyszne i zdrowe Twoje bułeczki orkiszowe!
    Dzięki za wspolne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też dziękuję i pozdrawiam:-)

      Usuń
  6. Na śniadanko takie pyszności - mniam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jeszcze z filiżanką kawy... poezja:-)

      Usuń
  7. dziękuję za wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki za wspólne pieczenie. Było przepysznie! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wyjątkowo pysznie:-). Dziękuję!

      Usuń
  9. Wspaniałe drożdżówki. Dziękuję za wspólne pieczenie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:-). To było wyjątkowo pyszne wspólne pieczenie.

      Usuń
  10. Fajny pomysł z tą mąką orkiszową! Dziękuję za wspólne pieczenie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:-). Miło było razem piec.

      Usuń