niedziela, 26 kwietnia 2015

Waniliowe babeczki z budyniem

Jak tu nie dołączyć do takiej akcji, gdzie wypiekają babeczki z budyniem?:-). W Wypiekaniu na Śniadanie babeczki z budyniem, które pamiętam jeszcze z dzieciństwa, ale ponieważ cukierni nie odwiedzam, a babeczek nigdy nie robiłam, to smak został zapomniany, moje dziewczyny też nie miały pojęcia, jak one smakują. A są pyszne. 

U mnie powstały z przygodami. Najpierw zapomniałam, że mam je upiec i odkryłam to dopiero w niedzielę po południu, kiedy miałam tysiąc innych rzeczy do zrobienia. Druga przeszkoda to brak foremek do babeczek. Czas jakoś się znalazł, a foremki do babeczek zastąpiłam foremkami do muffinek. Dodatkowo mąkę pszenną zastąpiłam mąką orkiszową i do tego częściowo razową. Nie mam porównania z wersją oryginalną - pszenną, ale babeczki wyszły naprawdę doskonałe, pachnące wanilią, bardzo kruche i delikatne.


Babeczki z budyniem


Składniki na ciasto:
200 g mąki orkiszowej jasnej
100 g mąki orkiszowej razowej
150 g masła 
50 g cukru pudru (zmieliłam trzcinowy)
2 łyżki gęstego jogurtu (w oryginale śmietana)
3 żółtka

Składniki na budyń:
1 szklanka mleka
3 łyżki masła
3 łyżki mąki - u mnie semolina
1 łyżka cukru trzcinowego
2 żółtka
1 laska wanilii

Zagnieść ciasto z powyższych składników. Wałkować na grubość 3-4 mm i wykrawać foremką krążki. Wylepić nimi wysmarowane wcześniej tłuszczem i wysypane mąką foremki. Wykroić też krążki na każdą babeczkę do przykrycia od góry. Na czas przygotowania budyniu schować je w chłodne miejsce lub do lodówki.

Przygotować budyń. Mleko zagotować z dodatkiem rozciętej i roztłuczonej wanilii oraz masła. Wyjąć wanilię, dodać przesianą mąkę, mieszając, aby nie powstały grudki. Ja użyłam trzepaczki, która pomogła mi w rozbiciu grudek. Gdy powstanie jednolita masa, zmniejszyć ogień do minimum i dodać jedno po drugim żółtka naprzemiennie z cukrem. Ucierać, aż wszystko się połączy, a budyń będzie gęsty i błyszczący.

Jeszcze ciepłym budyniem wypełnić foremki. Nie można go dodać za dużo, bo wypłynie podczas pieczenia - przekonałam się na 2 babeczkach, które wypełniłam po brzegi... Przykryć pozostawionymi krążkami i szczelnie zakleić. Piec przez 20 minut w 180 st. C. Pozostawić w foremkach do wystygnięcia, a potem odwrócić i posypać cukrem pudrem.


Zjedzone od razu po zrobieniu zdjęć... 


Wypiekaniu na Śniadanie udział wzięli:

Iza ze Smaczna Pyza
Alina z Ala piecze i gotuje
Ula z Moja kuchnia
Paulina z Czarna Oliwka
Danuta z Moje wypieki i nie tylko
Kasia z Mia cucina
Wiosenka z Eksplozja smaku
Kasia z Ulubione przepisy
Elżbieta z W poszukiwaniu SlowLife
Magda z Z miłości do słodkości...
Agata z Kulinarne przygody Gatity
Iwona z bloGotowanie z pasją
Zuzanna z Gliko
Wiesława z Zapach chleba
Kamila z Życie ze smakiem

19 komentarzy:

  1. Ile sztuk wyszło z użyciem formy do muffinek ? Mam zarówno foremki do babeczek, jak i wspomnianą formę. Ale jeszcze nie piekłam w niej babeczek i pora to zmienić :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyszło mi 10 sztuk, ale oczywiście dość pokaźne były:-)

      Usuń
    2. Dziękuję :). Moja forma do muffin ma mniejsze wgłębienia od standardowej, więc jak zostanie ciasto, resztę babeczek upiekę w foremkach.

      Usuń
  2. dziękuję za wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też dziękuję, miło było wspólnie upiec takie pyszne babeczki

      Usuń
  3. wersja wspaniała , bo ciut zdrowsza i pewnie bardziej chrupiąca

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że i taka odmieniona wersja może brzmieć ciekawie:-)

      Usuń
  4. Bardzo orygialne te Twoje babeczki! Potrzeba matka wynalazkow)) Dziekuje za wspolne wypiekanie)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie trochę nietypowo wyszły:-). Dziękuję!

      Usuń
  5. Dzięki za wspólne wypiekanie i do następnego razu :) P.S. Mój blog to ulubione przepisy a nie ulubiona kuchnia ;)) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! A nazwę bloga zaraz poprawiam. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  6. Fajny przepis, fajne zmiany, a babeczki urocze, bardzo dawno takich nie jadłam, chyba czas je upiec :)

    OdpowiedzUsuń
  7. jaki ładny kształt mają;) Dziękuję za wspólne pieczenie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kształt niechcący - z braku foremek:-). Dziękuję i pozdrawiam

      Usuń