wtorek, 7 kwietnia 2015

Domowe mleko owsiane

Mleko owsiane to bardzo smaczne mleko. Kupiłam je kilka razy, tak samo inne mleka roślinne, ale cena jest wręcz zaporowa. A gdy ma się cztery żarłoczne istotki do wykarmienia, cena ta wydaje się wręcz kosmiczna. I tak nie miałam wyjścia i w którymś momencie musiałam po prostu zająć się kolejną twórczością - produkcją mlek roślinnych. Nie żebym miała coś przeciwko krowiemu, używamy go i do produkcji serów, i jogurtów, i do kawy, ale generalnie wolimy w formie przetworzonej. A do płatków czy zup mlecznych zdecydowanie roślinne. 

Mleko owsiane, a właściwie napój owsiany, jest najprostszy z prostych. Nie wymaga ani skomplikowanych składników, ani skomplikowanej technologii. Po prostu płatki plus woda równa się mleko. Ja osobiście nie jestem nim jakoś specjalnie zachwycona, ale dziewczyny pochłaniają litrami. Czyli dobre. Więc robię i robię...





Mleko owsiane


5 łyżek płatków owsianych
0,5 l wody
1 łyżeczka cukru*

*Dodaję cukier, gdyż dzięki niemu przełamany jest dość mdły smak płatków owsianych z wodą, ale to opcjonalnie, można bez cukru. A niektórzy dodają soli. Kwestia smaku.

Płatki owsiane zalać na noc wodą. Rano zmiksować blenderem, dodać (niekoniecznie) łyżeczkę cukru lub szczyptę soli, przecedzić przez gazę lub baaardzo drobne sitko - ja właśnie przecedzam zwykle przez takie gęste sitko. I gotowe.

Można nie namaczać płatków, ale nam bardziej pasuje smak mleka, gdy płatki są wcześniej namoczone. 

Takie mleko nie jest zbyt trwałe, ale 2-3 dni powinno wytrzymać, oczywiście w lodówce.




7 komentarzy:

  1. takie domowe mleko owsiane jest niezastąpione!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo pomysłowe, z pewnością wypróbujemy :) pozdrowiania

    OdpowiedzUsuń
  3. Też lubię i cena mi się nie podoba , a tak łatwo je robić , no czas Alcia przestać się lenić i brać przykład z Eli :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie mobilizuję Cię:-): Mleko owsiane KONIECZNIE zrobić!

      Usuń