czwartek, 12 marca 2015

Pieczona karkówka w sosie musztardowym

Dlaczego moje dzieci tak kochają mięso, skoro ja go nie lubię? Podobno dzieci czerpią wzorce żywieniowe z rodziców:-). Pod tym względem dziewczyny nie wzorują się na mamie, ale za to na tacie, więc może jednak to prawda... I może dlatego że codziennie mają trening pływacki i jedzą jak smoki? Nie wiem:-). Tę karkówkę upiekłam i znikła w okamgnieniu. Poniżej jej wspomnienie:




Pieczona karkówka w sosie musztardowym


1 kg schabu karkowego
sos:
1 łyżka musztardy (najlepiej domowej, np. takiej albo takiej)
1 łyżeczka ziaren kolendry lekko zgniecionych w moździerzu
1 łyżeczka ziaren pieprzu lekko zgniecionych w moździerzu
3 łyżki oliwy
1 łyżka ziół prowansalskich
sól

Składniki sosu dokładnie wymieszać, aby musztarda połączyła się z oliwą. Można dodać więcej musztardy, ale moja musztarda domowa jest tak piekielnie ostra, że gdybym dodała więcej, byłby bunt na pokładzie:-). Marynatą posmarować mięso ze wszystkich stron. Wstawić na 2-3 godziny do lodówki.

Piec w piekarniku nagrzanym do 180-200 st. C przez ok. 1,5-2 godziny pod przykryciem (większy kawałek mięsa dłużej). Najlepsze pieczone mięso (zdaniem moich mięsożerców) powstaje w glinianym garnku - wtedy włożyć namoczony wcześniej garnek do zimnego piekarnika i piec (przykryty) od nagrzania też ok. 1,5-2 godziny. 





4 komentarze:

  1. Zapachniało mi przed monitorem :-)))
    Pycha...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapach w czasie pieczenia rozchodził się wszędzie. A w szkole po rozwinięciu kanapki...:-)
      Dziękuję i pozdrawiam!

      Usuń