wtorek, 30 grudnia 2014

Domowa musztarda - 2. wersja

Domowa musztarda jest piekielnie ostra, dlatego używamy jej po troszeczku i nie znika błyskawicznie. Znakomita jest np. do majonezu. Jedną musztardę już pokazywałam, dziś troszkę inny przepis, równie dobry.

Domowa musztarda

na podstawie książki Hanny Szymanderskiej "Pikantne marynaty"

70 g mielonej białej gorczycy
1 łyżeczka mielonej kurkumy
1/4 szklanki białego octu winnego
1/4 szklanki oliwy
1 łyżka suszonego roztartego rozmarynu (zastąpiłam ziołami prowansalskimi)
1 łyżka posiekanych zielonych listków tymianku (użyłam 1/2 łyżeczki suszonego tymianku)
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka białego pieprzu
1 łyżeczka miodu
1 łyżeczka zimnej przegotowanej wody

Gorczycę wymieszać z kurkumą, octem winnym i wodą. Utrzeć, aby składniki dobrze się połączyły, odstawić na 15-20 minut. 

Dodać sól, pieprz i miód, dobrze wymieszać i ustawić na garnku z gotującą się wodą. Ubijać trzepaczką, aż powstanie gęsty, gładki krem. Ja po prostu porządnie mieszałam łyżką i też się udało. Ostudzić.

Stopniowo dolewać oliwę i ucierać, aż połączy się z musztardą. Dodać zioła, wymieszać. Przełożyć do słoiczka, odstawić na 8-10 dni, aby musztarda nabrała pełni smaku.


2 komentarze:

  1. Elu-wszystkiego najlepszego w Nowym Roku :) Musztardę zrobimy z pewnością :) wygląda apetycznie. Przy gorczycy 70 to gramy ? Pozdrawiamy serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Wam również życzę dobrego 2015 Roku. 70 przy gorczycy to gramy, dziękuję - poprawiłam, bynajmniej nie ziarenka:-) pozdrawiam!

      Usuń