wtorek, 28 października 2014

Zupa z dyni i mleka kokosowego

Ostatnio dynia gości u nas niemal w każdym daniu, dodaję ją do chleba i do czego się tylko uda, a Festiwal Dyni u Bei zachęca do produkowania coraz to nowych potraw. Dynie wraz z kabaczkami leżą u nas w domu przy drzwiach wejściowych i trzeba omijać je, kiedy się wchodzi:-). Zagracenie czy dekoracja? Dla mnie jedno i drugie:-). Sukcesywnie jednak zużywam je i z czasem zapewne zrobi się nieco przestronniej... Pomysł na połączenie dyni z mlekiem kokosowym zaczerpnęłam od Bajkorady i naprawdę jest to rewelacyjne zestawienie. Choć jednocześnie muszę przyznać, że moje dziewczyny są fankami znanej mi z dzieciństwa typowej dyniowej zupy mlecznej, czyli płatków na mleku z dodatkiem zmiksowanej dyni. To naprawdę wcale nie jest nudne ani niedobre, szczególnie gdy zrobimy taką zupę z ulubionych płatków (u nas owsiane albo jaglane). Tymczasem jednak równie ciekawa wytrawna zupa dyniowa z mlekiem kokosowym.


Zupa z dyni i mleka kokosowego

1 kg dyni
2 cebule
3 ząbki czosnku
1 puszka mleka kokosowego (400 ml)
2-3 łyżki oliwy
sól i pieprz do smaku
zioła prowansalskie
szczypta kurkumy i gałki muszkatołowej

Dynię obrać i pokroić w kostkę. Cebulę oraz czosnek pokroić i podsmażyć na oliwie. Dodać pokrojoną w kostkę dynię i smażyć wszystko razem kilka minut. Następnie całość zalać wodą - wody powinno być tyle, aby zakryła dobrze składniki, ale nie dużo więcej. Gotować, aż dynia zmięknie. 1/3 ugotowanej dyni odłożyć, a pozostałą część zmiksować dodając mleko kokosowe oraz przyprawy. Na koniec dodać niezmiksowaną dynię. Całość wymieszać i podawać. Ja nie odkładałam części dyni, zmiksowałam całość na krem.





12 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Teraz dynia jest absolutną królową:-) pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Kolor to zasługa / wada dyni:-) Czasami wychodzi jaśniejsza, wręcz blada, a czasami bardziej pomarańczowa i wyrazista

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Bo dynia jest wspaniałym warzywem. Zmiksować, coś dodać i cuda powstają:-) pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. A jaka dobra:-) Szkoda, że dynie nie rosną przez okrągły rok...:-)

      Usuń
  5. Dynia i mleko kokosowe to absolutnie wspaniałe połączenie! Uwielbiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, wyjątkowo do siebie pasują. Pozdrawiam!

      Usuń
  6. ja polecam dynie na slodko - kwasno
    http://laspaghettata.wordpress.com/2014/10/27/zucca-in-agrodolce/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dynia w każdej kompozycji smakowej jest genialna. pozdrawiam serdecznie

      Usuń