sobota, 27 września 2014

Roślinny twarożek z orzechów ziemnych

Taką oto konkurencję dla moich serów popełniłam w dniu dzisiejszym:-). Nie jestem weganką (co widać po mojej serowej produkcji), ale czemu by nie spróbować i takiego twarożku? Jest naprawdę pyszny. Pomysł zaczerpnęłam od Marty, z tym że zrobiłam go nie z nerkowców, a z orzeszków ziemnych i zamiast czosnku niedźwiedziego (nie mam świeżego) dodałam natkę pietruszki. Nie sądziłam, że taki niby-twarożek może w ogóle smakować i na dodatek - twarożkiem! Będę na pewno robić go częściej, zamieniając zioła i orzechy, w sumie różnych kombinacji jest całe mnóstwo!

Nadaje się i na śniadanie, i na przekąskę, do pracy i w domu. Można jeść na kanapce albo wyjadać łyżeczką z miseczki.

Twarożek zgłaszam do konkursu 'Popołudnie z Felixem'.


Roślinny twarożek z orzechów ziemnych

1/2 szklanki orzechów ziemnych
3 - 4 łyżki soku z cytryny
3 - 4 łyżki wody
1 łyżeczka płatków drożdżowych (podobno to właśnie one nadają serkowy smak)
garść natki pietruszki (następnym razem spróbuję dla odmiany z bazylią)
sól i pieprz do smaku

Orzechy ziemne namoczyć na noc w zimnej wodzie, rano odcedzić, zmiksować na gładką pastę razem z sokiem z cytryny, wodą i płatkami drożdżowymi. Dodać posiekaną natkę pietruszki i ponownie zmiksować, doprawić do smaku solą i pieprzem.








 
Popołudnie z Felixem

2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. I naprawdę smakuje twarożkiem, choć ma też taki orzechowy smaczek:-)

      Usuń