wtorek, 12 sierpnia 2014

Chleb jaglany - drożdżowy

I na koniec wersja drożdżowa chleba jaglanego, która okazała się o niebo smaczniejsza od wersji sodowej. Ale u nas zakwasowiec i tak wygrywa. Oczywiście rzecz gustu. Przepis od Olgi i tam też odsyłam po wersję bezglutenową tego chleba. U mnie wersja z glutenem, którą nieco pozmieniałam względem oryginału.

Chleb jaglany drożdżowy

2 szklanki maki jaglanej
2 szklanki mąki orkiszowej typ 700
4 łyżki mąki ziemniaczanej
2 szklanki maślanki (lub mleka)
10 g drożdży suchych
1 łyżeczka soli
3 łyżki oleju (u mnie olej ryżowy)
płatki jaglane do posypania

Z podanych składników zagnieść gładkie i elastyczne ciasto - u mnie zawsze drożdżowe wyrabia maszyna do chleba. Zostawić na ok. godzinę do wyrośnięcia. Włożyć do foremki wysmarowanej olejem i wysypanej płatkami jaglanymi, posypać też płatkami po wierzchu (ups... zapomniałam!). Zostawić do wyrośnięcia na 30 minut lub nawet krócej - mój chleb tak wyrósł, że aż niestety wyszedł nieco z foremki. Piec w temperaturze 180 st. C przez ok. 30 minut.


Naprawdę, jaglany drożdżowy jest bardzo smaczny, wyjątkowo delikatny, nawet bardziej niż zakwasowiec. 

10 komentarzy:

  1. Jaka długość keksówki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja piekłam w ok. 10x30 cm, ale, jak napisałam wyżej, chleb mi z niej "wyszedł", więc zdecydowanie lepiej wziąć trochę większą. Pozdrawiam, Ela

      Usuń
  2. Ależ ma smakowite dziury! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drożdżowy był rzeczywiście smakowity, ale i tak do zakwasowców mu daleko:-)

      Usuń
  3. Świetny chlebek, jadam go zazwyczaj na śniadanie. W połączeniu z masłem kupionym od jednej z gospodyń w mym miasteczku, dokładam do tego świeży dżem (nie mogę się oprzeć konfiturom gomarowskim np. truskawkowym), bardzo pasuje mi ten tak doskonały smak i jestem zadowolony co dnia. Polecam wszystkim niejadkom. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z masłem i dżemem na pewno jest doskonały. Pyszne śniadanie. pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  4. Jaki piękny :) Będę musiała upiec! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam:-) Bardzo delikatny i smaczny. Same zalety:-)

      Usuń
  5. Czy próbowałaś go również piec w automacie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie próbowałam, ale myślę, że spokojnie możesz spróbować. Pozdrawiam!

      Usuń