wtorek, 17 czerwca 2014

Knekkebrød - norweski chleb chrupki w Czerwcowej Piekarni

Czerwcowej Piekarni nie mogłam się już doczekać, uwielbiam razem piec. Niby tylko wirtualnie, ale jednak realnie wszyscy pieczemy to samo i w jednym czasie. Lubię to niesamowicie! I kiedy zobaczyłam zaproszenie Amber, nie mogłam sobie odmówić udziału. Tym razem piekliśmy skandynawski chleb chrupki i choć chleb jest mi znany, to jednak sama nigdy go jeszcze nie piekłam, więc tym bardziej z entuzjazmem podeszłam do tematu. I upiekłam.

Już wiemy, że nie będzie to ten jeden jedyny raz:-) Wszyscy bardzo lubimy takie chrupiące zdrowe co-nieco. Pachnące zbożem, sezamem, siemieniem, słonecznikiem... zależy, co się doda, można eksperymentować z dodatkami pod swój gust. U nas przede wszystkim rewelacyjny wypiek jako alternatywa dla słodyczy, dziewczyny zjadają jako przekąskę czy deser, aczkolwiek nie wygląda ani nie smakuje ten chlebek deserowo:-). Tak czy siak, można zajadać się bez większych wyrzutów sumienia.

Knekkebrød - norweski chleb chrupki

200 ml otrębów pszennych - u mnie owsiane
200 ml płatków owsianych
200 ml ziaren słonecznika
200 ml pestek dyni (nie miałam akurat, więc dodałam 2 razy więcej słonecznika)
200 ml pełnoziarnistej mąki żytniej
100 ml siemienia lnianego (dodałam złote siemię lniane)
100 ml ziaren sezamu
2 łyżeczki soli
700 ml wody

Wszystkie składniki wymieszać i odstawić na 10 minut.

Wyłożyć blachę papierem i rozsmarować ciasto cieniutko równą warstwą. Rozsmarowałam na blasze, ale zużyłam całość od razu i w związku z tym nie była to wcale taka cieniutka warstwa:-). Ale to nic, po prostu dłużej piekłam.

Wstawić na 10 minut do piekarnika nagrzanego do 150 st. C z termoobiegiem. Po 10 minutach wyciągnąć i pokroić na prostokąty. Wstawić ponownie do piekarnika jeszcze na 30-40 minut - u mnie chlebek siedział w piekarniku w sumie godzinę, ale to wcale nie było za dużo dla takiego grubszego wariantu.
Wyciągnąć i odstawić do wystygnięcia – po ostygnięciu stwardnieje.

38 komentarzy:

  1. Elu,
    jak ciekawie ozdobiłaś chlebek!
    Na pewno taki jeszcze pyszniej smakuje.
    Dziękuję za Twój udział w czerwcowej Piekarni!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Pewnie, że zdobiony pyszniej smakuje:-) pozdrawiam i czekam na Lipcową Piekarnię! Ela

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Ciekawy i smaczny:-) pozdrawiam, Ela

      Usuń
  3. Jakie ładne chlebki z wzorkiem ! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ślicznie Ci się upiekł! dziękuję za wspólne pieczenie :) u nas to hit domowy! dzieciaki go wprost uwielbiają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też dziękuję! Jest doskonały i można wymyślić jeszcze tyle wariantów składnikowych... pozdrawiam! Ela

      Usuń
  5. Fantastycznie Ci się upiekł, świetny pomysł z jego wyglądem! Dziękuję za wspólne czerwcowe chwile!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też dziękuję, lubię to wspólne pieczenie. Pozdrawiam! Ela

      Usuń
  6. Ale cudnie odcisnęłaś radość z pieczenia ! Twoje zdjęcia potwierdzają tym bardziej wyjątkowość tego chleba.
    Nowe doświadczenie i satysfakcja, że niemożliwe jest możliwe i jadalne.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, chleb wyjątkowy, szybki, łatwy i pyszny. Przyjemnie się go piecze! pozdrawiam, Ela

      Usuń
  7. Rewelacyjne wzorki, dziekuję za wspólne pieczenie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też dziękuję i pozdrawiam! Ela

      Usuń
  8. Piękna ozdoba smacznego chlebka, pozdrawiam serdecznie i dziękuję za wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też dziękuję za wspólne pieczenie i pozdrawiam, Ela

      Usuń
  9. Ośmieliłabym się stwierdzić, że Twój chlebek właśnie wygląda jak słodkie ciasteczka!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie nic dziwnego, że tak szybko wszyscy zjedli mój ciasteczkowy chlebek:-). Ale również jako nie-ciasteczkowy-przekąskowy był super:-) pozdrawiam! Ela

      Usuń
  10. Elu, pięknie wytłoczone kwiatki:) Wygląda bardzo smakowicie:-) Pięknie dziękuję za wspólny czas w piekarni:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo dziękuję, super się piekło ten chlebek. Pozdrawiam! Ela

      Usuń
  11. Fajnie wygląda z tym wzorkiem..Dziękuję za wspólne pieczenie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajny pomysł z tymi wzorkami na chlebu. Dlaczego ja na to nie wpadłem?? Świtny pomysł na kuszenie tadków-niejadków :)
    Dzieki za wspólnie pieczenie i pozdrawiam Cie serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo moje chlebki były trochę nazbyt solidne, aż się prosiły, aby coś im urozmaicić:-) Pozdrawiam! Ela

      Usuń
  13. ciasteczkowe chlebki! świetne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewentualnie chlebowe ciasteczka:-) pozdrawiam! Ela

      Usuń
  14. Chlebek idealny !
    Dzięki za wspólny czas :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja też dziękuję i pozdrawiam, Ela

    OdpowiedzUsuń
  16. Jakie słodkie kwiatuszki :D
    Liczę na to, ze za miesiąc również się spotkamy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście:-) Lipcowa Piekarnia na pewno będzie super! pozdrawiam! Ela

      Usuń
  17. Stempelki bombowe, zawsze miło oglądać różne odsłony tego samego wypieku. Do zobaczenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do zobaczenia w lipcu! dziękuję i pozdrawiam, Ela

      Usuń
  18. Ale fajny pomysł z tymi kwiatuszkami:)) Dziękuję za wspólne pieczenie!

    OdpowiedzUsuń
  19. Niby razem i to samo, a na każdym blogu kromeczki wyglądają trochę inaczej.
    Serdecznie pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  20. To prawda, też lubię lubię oglądać różne wersje na blogach:-) pozdrawiam! Ela

    OdpowiedzUsuń
  21. Pyszny i piękny chlebek! Dziękuję za wspólne spotkanie przy piekarniku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też dziękuję. Miło było razem piec. Pozdrawiam, Ela

      Usuń