piątek, 30 maja 2014

Lody czekoladowe bez jajek - najłatwiejsze

Uwielbiamy je całorodzinnie. Dziewczyny najchętniej wylizywałyby miseczki. A poza tym są to lody wyjątkowo proste do zrobienia! Same zalety:-). Testowaliśmy (a właściwie -łyśmy) rozmaite składniki, ale wszystkie przepisy są pracochłonne i czasochłonne, a efekt też nie zawsze powalający. Tu króluje prostota i łatwość przygotowania. Wymyśliłyśmy te lody drogą eliminacji zbędnych składników:-).

Wystarczy nabyć mleko kokosowe, które jest dość tłuste, więc występuje tu od razu w roli śmietanki i, co najważniejsze, jest przepyszne. Kokosowy aromat jest w lodach bardzo wyczuwalny, więc nie jest to pomysł dla tych, którzy go nie lubią. Do tego ulubione dodatki i można się delektować. U nas hitem są lody czekoladowe i na takie dziś zapraszam, przygotowałam je z okazji powrotu Trzeciej ze szpitala:-).

Lody czekoladowe bez jajek - najłatwiejsze

1 l mleka kokosowego 
4 łyżki ksylitolu (można więcej, jeśli lubimy bardzo słodkie)
1 tabliczka  (100 g) gorzkiej czekolady 

Mleko kokosowe podgrzać, wrzucić czekoladę połamaną w kostki, dodać cukier, wymieszać. Podgrzewać do rozpuszczenia czekolady i cukru, nie ma potrzeby podgrzewania dłużej. Wystudzić, następnie schłodzić w lodówce.

Dalej postępować zgodnie z instrukcją maszyny do lodów, a jeśli maszyny nie mamy, też wyjdą tak samo doskonałe lody. Wystarczy włożyć w to trochę więcej pracy: po schłodzeniu w lodówce zmiksować, włożyć do zamrażalnika i co ok. pół godziny wyjmować i miksować przez chwilę. Powtarzać aż do zamrożenia, czyli 2-3 godziny.


Lody, lody dla ochłody

4 komentarze:

  1. Lody wg tego Twojego przepisu - genialne. Już dawno przymierzałem się do zrobienia lodów z mleka kokosowego, ale zawsze coś powodowało odłożenie pierwszej próby. Zainspirowany Twoim pomysłem właśnie dziś zrobiłem. Efekt przerósł moje oczekiwania....

    I zrodziło się właśnie pytanie związane z tym przepisem. Ponieważ mam sporo orzechów włoskich, a temat robienia mleka z orzechów jest dla mnie jeszcze niezgłębiony - więc poradź mi Elu. Niejedno mleko orzechowe 'popełniłaś', czy warto próbować robić mleko z orzechów włoskich i z tego mleka lody? Czy mleko z włoskich orzechów jest wystarczająco tłuste i esencjonalne do takiej próby?

    Pozdrawiam Zbyszek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zbyszku, cieszę się, że lody Ci smakowały. Ja nie robiłam lodów z innych mlek roślinnych, ale wiem, że dużo osób robi i podobno wychodzą dobre. Dobrze do nich dodać trochę ugotowanego (zmiksowanego) ryżu lub skrobi kukurydzianej - dzięki temu będzie gęściejsza konsystencja.

      Usuń
    2. Dziękuję Ci bardzo, będę w takim razie próbował.
      Z.

      Usuń
    3. Napisz potem, jak się udały. Powodzenia!

      Usuń