poniedziałek, 14 kwietnia 2014

Pasztet z ciecierzycy i kaszy jaglanej

Kolejny z moich niemięsnych pasztetów. Najbardziej lubimy właśnie ze strączkowych. Są wyraziste w smaku i mają dobrą konsystencję - dają się ładnie kroić, nie wysuszają się za bardzo ani nie są maziste. Dziewczyny szybko przekonały się do takich pasztetów, jeszcze tylko Mąż został jako zdeklarowany mięsożerca:-)

Pasztet z ciecierzycy i kaszy jaglanej

3 szklanki suchej ciecierzycy
1 szklanka kaszy jaglanej
3 jajka
3 cebule (u mnie czerwona, bo akurat tylko taką miałam, ale może być dowolny gatunek)
4 łyżki oleju do smażenia
3 ząbki czosnku
przyprawy: majeranek, cząber, papryka słodka, kurkuma, gałka muszkatołowa, czarnuszka, ewentualnie inne ulubione - ja dodałam wszystkie wymienione
sól i pieprz do smaku

Ciecierzycę namoczyć na noc. Następnego dnia odlać wodę, w której się moczyła, i zalać świeżą tak, żeby przykryła wszystkie ziarna. Gotować do miękkości (ok. godzinę).

Kaszę jaglaną przepłukać wrzątkiem, zalać dwoma szklankami wody i gotować do miękkości (ok. 15-20 minut).

Cebule pokroić, zeszklić na patelni. Czosnek pokroić lub przecisnąć przez praskę. Wbić jajka. 

Zmiksować wszystko na gładką masę. Doprawić do smaku.

Piec przez ok. godzinę w piekarniku nagrzanym do 180-200 st. C. Żeby wierzch się nie wysuszał, dobrze jest przykryć pasztet folią aluminiową lub papierem do pieczenia. Pod koniec pieczenia można odkryć, aby lekko się zrumienił.

Wystudzić. Włożyć do lodówki i kroić najlepiej dopiero następnego dnia. Tylko baaardzo skrajny mięsożerca da radę mu się oprzeć:-).





A tu wersja z drobno pokrojoną papryczką piri piri - ossstra!



4 komentarze:

  1. Przepyszny, mój pierwszy pasztet tego typu. Nie mogłam się powstrzymać i zjadłam z nim dwie kanapki na ciepło, podejrzewam że na zimno będzie jeszcze lepszy. Jedyna moja zmiana to zamiast drobnej fasolki użyłam ciecierzycy i dodałam jeszcze trochę kurkumy i pieprzu. Dziękuję za pyszny pomysł

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się, że smakował! Ja też piekę te pasztety w różnych wariacjach. Pozdrawiam serdecznie, Ela

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dobry polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, źe smakował. Pozdrawiam, Ela

      Usuń