sobota, 15 lutego 2014

Kasza jaglana i budyń waniliowy

Kiedyś myślałam, że kasza i budyń mają ze sobą niewiele wspólnego, aż któregoś dnia trafiłam na przepis, gdzie głównym składnikiem była... kasza jaglana. Rewelacja. Próbowałam już budyniu z semoliną, teraz przyszła kolej na kaszę jaglaną. Oryginał jest tu, moja wersja poniżej.

Budyń waniliowy z kaszy jaglanej

(proporcje na 4 wielkie porcje - ale tak naprawdę to na 8 też całkiem sporych)

1 szklanka kaszy jaglanej
6 szklanek mleka roślinnego (krowie oczywiście też może być)
4 łyżki ksylitolu
1/2 łyżeczki sproszkowanej wanilii

Kaszę przepłukać wrzątkiem, zalać mlekiem w garnku z grubym dnem, gotować pod przykryciem 15-20 minut - aż kasza będzie miękka. Dodać wanilię i ksylitol, zmiksować blenderem na gładki krem - tak gładki i aksamitny, żeby nie można się domyślić, że to była kasza:-) Jeśli jest zbyt gęsty, dodać więcej mleka, aby konsystencja była taka, jaką lubimy. Z tych proporcji budyń wychodzi dość gęsty.

Podawać na gorąco lub na zimno. Posypałam go startą czekoladą i ozdobiłam migdałami bez skórek oraz malinami z domowego soku... Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz