środa, 20 listopada 2013

Domowe środki czystości - genialna książka

Bardzo wnikliwie przeczytałam książkę "Dom bez detergentów. 200 sztuczek sprytnej gospodyni" Małgorzaty Świgoń (wyd. Weltbild) i temat wciągnął mnie całkowicie. Ileż tam jest sposobów na różne rzeczy, poczynając od ekologicznego sprzątania wszystkich pomieszczeń, poprzez czyszczenie biżuterii, butów, usuwanie nieprzyjemnych zapachów, pranie, odplamianie, aż po szkodniki w ogrodzie. Mnóstwo praktycznych porad, a poza tym książka bardzo przybliża temat, szczególnie gdy nie bardzo wiemy, od czego zacząć. Ja zaczęłam od zakupów i choć brzmi to mało ekonomicznie, to przekłada się na późniejsze oszczędności na detergentach.

Na początek proponuję taki zestaw:
- ocet spirytusowy;
- boraks;
- amoniak;
- soda oczyszczona;
- sól;
- olejki eteryczne.

Po lekturze książki widzę, że najbardziej uniwersalna jest soda oczyszczona, którą zresztą przetestowałam już przy czyszczeniu piekarnika.








Na pewno w najbliższej przyszłości będę testować różne ciekawe przepisy, jak zastąpić detergenty i od razu będę je tutaj zamieszczać. Na razie gromadzę składniki do dalszych działań (nie tylko w dziedzinie środków czystości) :-) :



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz